'For Your Height Only'/'Challenge Of The Tiger' (1980) |
| Ispis |
|
Autor: Arminio
|
13.06.2006 |
I dok MediaBlaster i ShriekShow lagano posustaju u iskapanju rariteta, a Anchor Bay
već odavno nije ponudio ništa originalnije od 78613. izdanja još jedne
nove, superultramegautlimativne verzije nekog od naslova iz 'Evil Dead'
serijala, Mondo Macabro opet kopa po dnu neviđenog i iskapa dva
zaboravljena celuloidna bisera!
'For Your Height Only' (1980) i 'Challenge Of The Tiger' (isto), oba
naslova pod patronatom Dicka Randalla, 'trašomana' koji je 70-ih i
80-ih izbacivao najnebuloznije filmske eskapade. Takav je i glavni
feature ovog DVD-a: 'For Your Height Only', filipinska patuljasta
verzija Jamesa Bonda u kojoj tajnog agenta 00 (bez 7) glumi legendarni
Weng Weng - filipinski patuljak i bivši carinski službenik koji se u
filmski bussiness ubacio fanatično intervjuirajući svaku poznatu
filmsku zvijezdu koja je prošla kroz aerodrom na kojem je radio i koji
je tragično preminuo od progerije (bolest brzog starenja) na samom
vrhuncu (lokalne) slave. U ovom čudu se sukobljava sa bandom Mr.
Gianta, šefa kriminalnog podzemlja koji ima plan (a što drugo nego)
zavladati svijetom.
Vječno spreman na akciju svake vrste (žene i tajni zadaci, ofkors), uz pomoć
bondoidnih gadgeta, high kickova u jaja i hrpetine šamaranja, 00 će
pokušati obaviti posao i likvidirati nemilosrdnog kriminalnog vođu,
koji sa svojim posilnima komunicira putem uređaja neodoljivo nalik
ogledalu sa treperavim lampicama i čiji je identitet tajna do
spektakularnog finala...
Da se čudom čudim, ne mogu se čudom načuditi! Tajni agent kojeg
klijenti vode za rukicu poput djeteta, a koji opakim momcima predstavlja
trn u oku i nepremostiv problem od kojeg strahuju i najopakiji od opakih!
Svašta! Nezaboravno iskustvo prvenstveno zbog finalnih pola sata i
sraza patuljastog 'one man army' agenta 00 i hordi gadnih i duplo viših bad guyeva, nezaboravnog
obračuna mačevima, Weng Wengovih akrobacija i iznenađenja na kraju...
A pazite što je dodatak na disku: jedan od klasika Brucea Lea iz faze
'sam pišem i sam režiram'! Ne Leeja nego Lea - jednog od poznatijih
imitatora Brucea Leeja i zvijezde Brucesploitation filmova koji su
bjesomučno mlatili pare na slavi prerano preminule legende što vještim
imitiranjem izgleda, što bezočnim korištenjem sličnog imena kako bi se u
kina privukle naivčine. I 'jope Randallovo maslo! Visokokoncentrirani
trash s ikonom viskokokoncentriranog trasha, Richardom 'brkati ninja'
Harrisonom kao Bruceovim partnerom. Dinamični duo ima zadatak vratiti
formulu za izradu supstance koja izaziva sterilitet kod muškaraca i
koje su se dograbili kriminalci kako bi je preprodali zainteresiranim
strankama!
Ne vjerujete što ste upravo pročitali? Evo još jednom. Boldano. Zadatak je vratiti
formulu za izradu supstance koja izaziva sterilitet kod muškaraca i
koje su se dograbili kriminalci kako bi je preprodali zainteresiranim
strankama!
Da nisam gledao ne bih ni ja povjerovao!
Jer, brate mili, ako to dospije u pogrešne ruke, postoji opasnost za
čitav ljudski rod, kaže jedan od tajnih agenata... Mislim, stvarno,
teško da može biti nešto strašnije od prijetnje svjetskom miru
sredstvom za sterilizaciju muškaraca!!! Ali ne, nije šala. Ovo je
ozbiljan film!
U potrazi za lopovima, naočitiji dio dua, Harrison, zbarit će i
povaliti sve što se povaliti da, a Le će isprebijati sve što se
isprebijati da - uključujući jednog bika (Pravog! Živog! Uz nezaboravno
debilnu kvazirendgensku snimku lomljenja lubanje), dvije nabildane
mrcine, i hrpetinu tipova koji također tragaju za formulom uključujući i
kojekakve tajne organizacije pa čak i Vietkong (!!!)...
Uz redaljku nepovezanih scena, Harrisonove nezaboravne i neprimjerene
grimase, još jednu epizodicu Bolo Younga (naravno da je i on tu!),
redaju se i, doslovno, iskaču kad ih najmanje očekujete, bez
smisla i razloga, 'pop-up' scene golotinje (primjer: krajnje besmislen i isto
toliko urnebesan prizor partije tenisa žena u toplessu koji je navodno
režirao sam Harrison, snimljen u slowmotionu kako bi sa užitkom i
detaljno, uz nezaboravni totalnu 70's glazbenu podlogu, gledali kako im poveća
obnažena poprsja lelujaju! Usporeno!) i, također 'pop-up' tučnjave do
sveopćeg obračuna u dobro čuvanom kompleksu...
Oba filma kipe od pretrpanosti zaista neviđenim katastrofalnim dubom i
dijalozima ('Kakvo
mi je odijelo? Vrlo dobro ali ni moj kung fu nije
loš!', 'Netko nas otkucava! Među nama je Juda', 'Drkadžijo! Sad moram
pješke na svojim malim nožicama...', 'Ti glupa gorilo!', 'Hura!
Izmislili smo sredstvo za steriliziranje muškaraca! Hura, huraaaa!'...)
sa, kako već rekoh, najcheesy scoreom koji se može čuti igdje...
Ma, pravi trash!
Gust k'o cement kad ono malo stegne pa se ne da više miješati...
|
|
'Damnation Alley' (1977) |
| Ispis |
|
Autor: Velimir
|
12.06.2006 |
Jan-Michael Vincent u post-apokaliptičnoj Americi!
Koliko li se u sedamdesetima i osamdesetima samo nasnimalo filmova o nuklearnim paranojama, bilo onih o atomskim bombama koje prijete ili onih o posljedicama devastirajućeg napada. 'Damnation Alley' jedan je od potonjih, pravi primjer niskobudžetnog postapokaliptičnog cirkusa za djecu, mladež & starež, adaptacija romana Rogera Zelaznyja (mrzio je filmsku verziju) nastalog na temelju Rogerove popularne SF priče.
U njemu, nakon okončanja trećeg svjetskog rata, nekolicina vojnika, plus jedna djevojka i dječak, s posebno dizajniranim vojnim terencem (Landmaster) kreću u potragu za ljudskim životom u opustošenoj Americi, gdje vladaju mutantoliki oblici faune i nimalo dražesne vremenske prilike.
Tu su vizualno jako lijepe snimke atomskih eksplozija i radioaktivnih oblaka (ne znam je li to zbog razlivene VHS boje, ali u svakom slučaju zakon izgleda!), kao i mnoštvo prepreka koje se našim junacima nađu na putu, od hrpe podivljalih malih tornada i divovskih ljubičastih škorpiona do žohara-kanibala koji napadaju u milijunskim 'krdima' i bande napaljenih sajko-redneka.
|
|
'Curse Of The Sun' (2004) |
| Ispis |
|
Autor: Velimir
|
10.06.2006 |
Akcijski-horor iz Tajlanda!
Snimaju ti Tajlanđani, snimaju li ga snimaju... ne trebaju njima ni novci ne pretjerani talent, bitno je da se snima. A kako je onda moguće da rezultati budu zabavniji od većine stvari koje su u nekim drugim krajevima svijeta ostvarene s golemom količinom novca i navodnim talentima za popizditi? Možda zato što se našim dalekoistočnjačkim kolegama ne čini nimalo bizarnim u jedan film ugurati čistokrvnu, hard core sapunicu, 'Lun kralj ponoći' estetiku, 'Balkan Inc.' poetku, crnu magiju, zombije, duhove, klanje, pucačinu, eksplozije, jurnjave s crvenim Ferrarijima i crnim kroserima, Playstation CGI, zgodne žene, gore, policajca naoružanog s češnjakom i dva pištolja... Pa makar rezultat bio snimljen kao trećerazredna B-akcija s grozomornom glumom i režijom koja zna usporiti i potencijalno moćne akcijske scene! Nema veze.
Jer, 'Curse Of The Sun' osamdesetak je minuta pristojne večernje ha-ha zabave, s pričom o muškarcu koji pogine u prometnoj nesreći u isto vrijeme kada je na drugom kraju grada njegova djevojka bila napadnuta pištoljem od strane tajanstvenog, suicidalnog motorista. Zahvaljujući zlom doktoru/čarobnjaku/gangsteru, muškarac uskrsne i pretvori se u zombi-manekena, živog mrtvaca naoružanog nožem, mitraljezom i bombama, s misijom eliminacije svoje nekadašnje ljubavi. Sve to ima nekakve veze s 'posebnom pomrčinom sunca', iako se nikada ne objašnjava kakve... kao da je bitno!
|
|
'Confessions Of A Psycho Cat' (1968) |
| Ispis |
|
Autor: Velimir
|
08.06.2006 |
Ou jea, swingin' sixties!
Iako izgleda kao djelo Cormana ili Meyera, 'Confessions Of A Psycho Cat' je plod stanovitog Herba Stanleyja, njegov jedini film. Nije čudo. Osim što izgleda kao da je snimljen za nula kuna, u studentskim sobama s 'glumcima' koji 'glume' kao junaci hrvatskih sapunica nakon amnezije i retardacije, ovaj pravi mali zagubljeni biser niskobudžetne 60's eksploatacije namijenjen je brzopoteznom rajcanju generacije kojoj su scene simuliranih biseksualnih grupnjaka, pomiješane s pokojim teatralnim ubojstvom i neizbježnim konzumiranjem različitih vrsta trendovskih droga, bile idealno 'zabranjeno voće' kasnonoćnih kino projekcija. Danas, ovaj seks-narko-killer miš-maš može se gledati samo kao komedija, o poremećenoj bogatašici koja unajmljuje trojicu muškaraca za svoju lovinu – onaj koji uspije preživjeti 24 sata na ulicama Manhattana, dok ih ona lovi kao životinje, dobit će 100.000 dolara nagrade. Na 'oglas' su se javili glumac, wrestler i džanki. Imaju li šanse?
Ljubitelje boksa razveselit će to da propalog wrestlera glumi legendarni Jake LaMotta (da, onaj kojeg je ovjekovječio DeNiro u 'Raging Bull'), koji biva smaknut kao bik u borbi s toreadorom. A ostali... morat će se zadovoljiti ženom koja se žvali sa svojim odrazom u ogledalu, silnim soft-porn orgijama, tragikomičnim scenama heroinske krize i rafiniranim lo-fi sleazom koji se cijedi iz svake sekunde ovog (nimalo čudno) zanemarenog dijela filmske povijesti.
|
|
'Zero Woman Returns' (1999) |
| Ispis |
|
Autor: Velimir
|
06.06.2006 |
Postoji video produkcija, a postoji i video produkcija.
Moram priznati da je jedini naslov koji sam do sada gledao iz Zero Woman serijala, sage o tajnoj agentici odreda nula koja ubija kriminalce u ime države, bila odlična, ali i neizmjerno okrutna sadistička, stilski savršena pinku ediga 'Zeroka no onna akai wappa' iz 1974. godine. E na što li se samo srozao ovaj serijal u godinama koje su uslijedile...
Jedan od novijih u nizu jest 'Zero Woman Returns', V-Cinema seks-gangsteraj, kojeg sam nažalost gledao očajno dabiranog na engleski, što ga je, da budemo pravedni, u startu činilo jedva gledljivim. Odmah se sjetim kako sam i horor 'Infection' nabavio dabiran na poljski... da, da, znam, tako mi i treba kad skidam divxe...
Uglavnom, što očekivati od Zero Woman iz 1999. godine? Nategnutu davež, kilavu sapuničastu priču o nogatoj, zgođušnoj Rei (Saori Ono), koja se bori protiv preprodavača droge&oružja oduzetog pokvarenim policajcima, pištoljem i svojim tijelom. Nažalost, akciju i seks treba tražiti mikroskopom, a kad i naiđe, kilavo je i nikakvo. Šteta, baš šteta...
|
|
'I, Zombie' (1998) |
| Ispis |
|
Autor: Arminio
|
04.06.2006 |
Ako u tražilicu IMDB-a upišete 'zombie', već na prvoj stranici dobit
ćete preko 100 rezultata. Jedan od njih je i 'I, Zombie - 'najdrukčiji'
među jednakima.
I dok drugi prikazuju zombije kao produkt voodoo vradžbina, tj. ono što
u stvari, prema legendi, i jesu, drugi se bave virusom koji se prenosi
tjelesnim tekućinama i ugrizom a neki opet, vanzemaljskim razlozima...
I većini je zajedničko da žrtva umre i ubrzo oživi kao rob gospodaru
(voodoo varijanta - rjeđe) ili ljudskog mesa gladno čudovište
(klasična varijanta - češće). 'I, Zombie' ide u drugačijem smijeru - zapravo, čini se da je naslov prilično promašen jer nesretni Mark na
sakupljanju uzoraka kojekakve mahovine za svoj doktorat, u šumi igrom
slučaja postaje žrtva ugriza žene u poluraspadnutom stanju i nakon
toga, život mu se u potpunosti mijenja - iz dana u dan, njegovo tijelo
sve više truli i propada, glad za ljudskim mesom se povećava, javljaju
se strašne halucinacije, more i vizije a sva ta agonija i metamorfoza u
odvratnu poluraspadnutu kreaturu traje mjesecima!
Iako očito baš nema veze sa zombijima i šteta je što mu je 'The Chronicles Of Pain' samo podnaslov (jer upravo on zorno opisuje film),
sve to ne smeta da ovo bude fino, malo, intrigantno, šokantno i vrlo
tužno djelce snimljeno iz prvog lica koje prikazuje posljednje mjesece
jednog takvog 'zombija' (pod debelim navodnicima, jasno je zašto :) ) -
zapravo nesretnika zaraženog nekakvim virusom koji nepovratno uništava
tijelo i tjera na ljudoždersku glad.
Sav očaj stanja, strašne krize pri pokušaju prestanka 'hranjenja',
grozne noćne more, dokumentiranje
cijele grozote u diktafon, flashevi
dokumentaristički snimljenih intervjua sa dotadašnjim prijateljima i
djevojkom koji se pitaju gdje je nestao tog kobnog dana i zašto se nije
vratio, gnjusne scene hranjenja iskasapljenim leševima na najlonom
zaštićenom podu dnevne sobe i još neugodniji prizori poput otkazivanja
ekstremiteta i pokušaja 'popravljanja' istih te npr. pokušaj
masturbacije u poluraspadnutom stanju (ne bih detaljno radi spoilera) i
sve tako uz polagano truljenje tijela ali sa jasnim mislima i
sjećanjima na sretne dane pa čak i pokušajima da se ponovo vidi sa
djevojkom, sve djeluje tako odvratno i tako tužno, depresivno, očajno
uz laganu klavirsku i gitarističku podlogu koja i najbizarnije prizore
čini više tragičnima nego groznim.
Izvrstan mali film i ne tako dobar DVD koji potpisuje popularna
'Fangoria' kao svoje izdanje i koji donosi intrigantan audio komentar,
mali 'making of' i još ponešto, ali loš transfer niske kvalitete slike.
Film jest snimljen na 16 mm - ali to nije razlog da slika izgleda kao
nešto bolji DivX... Šteta. |
|
'Rape Squad' (1974) |
| Ispis |
|
Autor: Velimir
|
02.06.2006 |
Sedamdesete. Dovoljno rečeno?
Ne postoji politički nekorektnije doba popularne kulture, što je posebno očito u prebogatom naslijeđu eksploatacijske kinematografije prohujale ere, a mizoginijski sadizam/feministički ekstremizam rape&revenge žanra, o kojem smo puno pisali u Povratku Žutog titla, ovdje je manje sulud nego u nekim drugim, razvikanijim naslovima, iako ništa manje zabavan, blesav i 'problematičan' u isto vrijeme.
Radnja? Tip u kombinezonu s hokejaškom maskom mlati i siluje žene, tjerajući ih da u isto vrijeme pjevaju 'Jingle bells' (?!). U policiji rade nesposobni šovinisti, koji nedostatak sperme u vagini silovane žene smatraju dovoljnim razlogom za obustavu istrage (!), a gotovo svi muškarci od kojih djevojke očekuju pomoć smatraju da silovanje nije nešto oko čega treba dizati prašinu. Žrtve stoga udružuju snage, počnu učiti borilačke vještine (grupna tuširanja i jacuzzi nakon treninga su neizbježni) i uzimaju pravdu u svoje ruke.
Sve to s potpisom Boba Kelljana, čovjeka koji je zaslužan i za postojanje filma 'Blacula II'...
|
|
Autor: Arminio
|
31.05.2006 |
'Trudnice i ljudi slabog srca gledaju na vlastitu odgovornost'
Upozorenje na početku filma je na mjestu jer ovaj indijski horror
donosi, uz neke vrlo originalne, pregršt kvalitetno od svakud po malo
posuđenih i repriziranih 'bu' prizora od kojih, uz odgovarajuću
glasnoću, atmosferu i ambijent pri gledanju, stvarno mogu 'vibrirati'
živci! 'Bhoot' ili, u prijevodu 'Duh' reciklira već dobrano
isprostituiranu temu ukletih kuća/stanova/zgrada i opsjednutost
duhovima, temu koja već godinama harači azijskom horror
kinematografijom u čiji 'vlak', u vrijeme najveće popularnosti, eto
uskočiše i filmaši sa podkontinenta - pa nije red da oni ne ugrabe dio
kolača! :)
Jednostavna i 'cliche-driven' priča o bračnom paru koji se doseljava u
neboder, u novi stan u kojem je prije njih živjela djevojka koja je stradala padom sa balkona u nerazjašnjenim okolnostima. Muž
tome ne pridaje veliku važnost pa čak ni ne upozna ženu sa neugodnom
prošlošću novog stana. No, kad ona počne doživljavati neobične pojave i
tvrditi da viđa prikazu mlade žene, stvar postaje sve
ozbiljnija i očito povezana sa nesrećom. Ili se radi o psihičkoj
bolesti? U sve se umiješa i policija jer u zgradi dolazi do bizarnog
ubojstva te psihijatar koji pokušava dokučiti što se sa nesretnicom
događa dok se stanje pogoršava i sve više izmiče kontroli...
Da - jednostavno i već 100 puta viđeno ali ispričano vrlo vješto i
bez, za indijski film obaveznih glazbenih brojeva te u normalnoj
minutaži (ispod 2 sata!) što je definitivno hvale vrijedan potez jer
održava tenziju baš kako treba i ne uništava je nepotrebnim pjesmama
ili razvlačenjem što je smrtna presuda za jedan dobar horrorac.
Unatoč, kao što rekoh, već ne znam kojoj reciklaži teme, redatelj
Ramgopal Varma uspijeva rastegnuti vaše živce iznimno neugodnom
atmosferom kroz koju šeću vrlo čudni likovi čudnog ponašanja u još
čudnijim ali životno stvarnim situacijama kojima je cilj još više vas
ubiti u pojam i provesti kroz fino aranžirane scene psihološke
strave i ponešto fascinantne 'fizičke' (smrt prve žrtve tj. stvarno
groteskni prizor leša se, vjerujte, teško zaboravlja!) i nezaboravne
zvučne efekte koji paraju uši i kojih ponekad ima previše i gdje treba
i gdje ne treba ali pomažu da sve skupa dovedu do, iako skroz-naskroz
predvidivog, fascinanto koreografiranog paranormalnog finala u kojem
zastaje dah i koje neću prepričavati jer donosi vrlo intrigantne
prizore koji su već i sami dovoljni da se ovo nikako ne propusti!
Uz sve to, još i vizualno ispolirano do savršenstva te snimljeno uz
gotovo stalne i povremeno jedva primjetne rotacije kamere koje
izazivaju dodatnu nervozu koje ionako ima u svakoj minuti dovoljno i
bez toga.
I da - dok budete gledali, nikako ne gledajte u kakvo ogledalo ako ga imate blizu TV-a. I nemojte zaspati!
Khkhkhkhkhkh.... (tu zamislite mješavinu jezovitih šumova jecanja,
prigušenog režanja i sličnih opakih zvučnih efekata :) )
|
|
'Hercules In New York' (1970) |
| Ispis |
|
Autor: Velimir
|
30.05.2006 |
Aj em Herkuliz, ze zon of Zus!
Jedan od uvjerljivo najgorih i najsmješnijih filmova svih vremena, Arnoldov prvi glumački pokušaj (u svakom smislu te riječi), sklepan nabrzaka, na vrhuncu Mr Universe karijere; Švarci je friški, bez trunke glumačkog iskustva i s naglaskom teškim koliko i njegov biceps & triceps zajedno. Ukratko – glumi kao sedativizirani sušeni bakalar nakon treće lobotomije. Ili još ukratkije – nešto briljantno!
'Hercules In New York' ne postoji iz nijednog drugog razloga osim da Schwarzenegger svakih nekoliko munuta skine majicu pa je tako riječ o filmu koji funkcionira (jedva) kao kolaž besmisleno sklepanih scena, s 'Jel me netko tražio?' humorom, napadnim silovanjem soundtracka sirtakijem i premisom idiotskijom od ičega što ste ikada gledali: Hercules odluči otputovati u New York gdje mlati mornare, jede perece, prevrće taksi na krov, bavi se atletikom, bari ženske, bori se s grizlijem (bolje rečeno prerađenim gorilinim kostimom sa studijskog skladišta) u parku, bavi se wrestlingom i body buildingom... Još da je na kraju postao guverner, čovjek bi pomislio da je gledao dokumentarac!
|
|
'Naked Weapon' (2002) |
| Ispis |
|
Autor: Velimir
|
29.05.2006 |
Grrrl power! Horde djevojaka kao sišlih sa stranica modnih magazina u okrutnom pohodu na međusobne, ali i glave muškaraca!
Dušu dalo za kakvo dobro putovanje autobusom na more, 'Naked Weapon' je pravi, hard core video akcić, moderni komad hongkongške akcijske eksploatacije prepun manekenki koje se bore kao Đeki Čen, u kavezima, na plažama, u hotelima i skladištima...
Priča je tako dražesna – mlade curice proslavljene sportskim postignućima redom nestaju sa svih dijelova svijeta te završavaju otete u rukama Madame M, koja ih odgaja kao profesionalne ubojice/prostitutke, vične ne samo svakom obliku borbe i egzekucije, već i dobrom vinu, odjeći i manirima življenja u high life krugovima. Jedna od njih je i Charlene, standardno predivna Maggie Q (eto, ovih dana dogurala je i do 'Mission Impossible III'), u koju se zaljubi policajac zvan Jack Chen, mladi Daniel Wu, još jedan maneken kojem je gluma krenula od ruke tek nešto kasnije (oduševili smo se s 'One Night In Mongkok', ovdje je očajan).
Devedeset minuta čiste zabave; bazuka, eksplozija, matriksolike borbe okvirima uramljenih slika, komadanja kralježnica, rezanja grkljana štiklom i stakalcima sunčanih naočala, sjekira, sablji, grozomorne glume, idiotskih dijaloga, golih sisa, savršenih oznojenih tijela u slow motionu... Svega, ljudi, svega.
|
|
|